Kampania „Masz wpływ – wybierz marzenia, nie ryzyko”
Miasto Kraśnik, realizując Miejski Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii przystąpiło do społecznej kampanii „MASZ WPŁYW – WYBIERZ MARZENIA NIE RYZYKO”. Jest ona realizowana przez Stowarzyszenie Diakonia Ruchu Światło-Życie i adresowana do sprzedawców napojów alkoholowych, dotycząca zakazu sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia.
Materiały profilaktyczne w formie plakatu naklejek, ulotek wraz z listem wystosowanym przez Burmistrza Miasta Kraśnik przekazane zostały wszystkim sprzedawcom punktów sprzedaży napojów alkoholowych w naszym mieście.
Mając na uwadze dobro mieszkańców Kraśnika co roku podejmujemy działania edukacyjne skierowane do przedsiębiorców i sprzedawców napojów alkoholowych, nawołujące do odpowiedzialnej sprzedaży. Systematycznie też prowadzone są kontrole punktów sprzedaży przez Miejską Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
pismo-Burmistrza Miasta Kraśnik
Kolejny cykl szkoleń Programu Wzmacniania Rodziny
W dniach 10-11 marca 2018 r. zorganizowaliśmy po raz kolejny szkolenie dla nauczycieli, wychowawców i pedagogów dające uprawnienia do realizacji Programu Wzmacniania Rodziny.
Program Wzmacniania Rodziny to projekt rekomendowany przez Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Bardzo nam miło, że w każdej szkole podstawowej z terenu miasta Kraśnik są realizatorzy, którzy posiadają już teraz uprawnienia do prowadzenia Programu Wzmacniania Rodziny.
W związku z tym zachęcamy osoby przeszkolone do realizacji w/w Programu, a tym samym do pomocy dzieciom i ich rodzicom w zakresie:
- wzmacniania więzi rodzinnych i poprawy komunikacji między jej członkami;
- podniesienia poziomu umiejętności wychowawczych rodziców w zakresie okazywania miłości, bycia konsekwentnym i umiejętności stawiania granic;
- doskonalenia umiejętności życiowych dzieci – wyznaczania celów i sposobów ich osiągania, radzenia sobie ze stresem, brakiem asertywności, doskonalenia empatii wobec rodziców i innych członków.
Wniosek zapotrzebowanie na realizację Programu Wzmacniania Rodziny
„Zachowaj Trzeźwy Umysł” konkursy dla dzieci i młodzieży
Hasło tegorocznej kampanii: „Autoportret – Zadziwiam siebie, gdy siebie poznaję! – czyli o budowie poczucia własnej wartości”.
Kampania przygotowała trzy konkursy:
1) Autoportret - konkurs literacko-plastyczny;
2) Napisz do nas list - konkurs literacki;
3) My - konkurs zespołowy (fotograficzny).
Zachęcamy dzieci i młodzież do udziału w konkursach.
Szczegółowe informacje o konkursach znajdują się na stronie internetowej www.trzezwyumysl.pl – zakładka – Dla szkół i gmin.
Dokładnie opisane prace należy przesłać do 30.06.2018 r. bezpośrednio na adres: Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych, ul. Grochowska 45a, 60-277 Poznań.